Energi och attityd, 9 verktyg som attraherar mer

Bildresultat för angel energy

Hjärnan är programmerad att göra så liten insats som möjligt och få så mycket resultat som möjligt. Spelar ingen roll om det är för att ge dig en bra livskvalité eller ej. Varför du reagerar ligger i dina värderingar, hur du reagerar ligger i din attityd. För att få attraktionslagen att fungera krävs god koll på dina värderingar, men ännu viktigare blir din attityd. Idag ska vi brottas med attityden för att få framgång i attraktionslagen.

 Du har säkert träffat någon som har en hemsk attityd och du har garanterat själv agerat med en taskig attityd mot någon. I de lägen går du garanterat emot någon av dina egenskaper, så som att du anser att du är en snäll person, men din attityd signalerar tvärtom mot dig själv eller den du möter för att någon annan får dig ur balans. Det finns träningsmodeller för detta.

Det är inte så himla enkelt    Bildresultat för energy and law of attraction

Går det att bara läsa lite råd och sen bli av med negativa, pessimistiska eller oförmågan att samspela för jagets, lagets, familjens eller kompisarnas bästa? Jag svarar tveklöst nej. För på samma sätt som du vet att du borde träna fysiskt och ändå inte gör det, så är det på samma sätt att träna dig mentalt för ditt högre syfte. Men det går att träna bort gnäll, bekvämlighet och förmågan att tjuva andras energi eller bli bestulen. Men bara NÄR och OM du vill, annars går det inte. Så den dagen du bestämmer dig är det dags att börja träna i små steg och med en tydlig karta om vart du är på väg och du ska se att attraktionslagen kommer att fungera så mycket bättre.

9 tips träningstips att förbättra attityden.

1.       Gör det lättare. Träna på att ta saker och ting mindre allvarligt. Fundera över vilken inverkan det som just hänt kommer att ha på ditt liv om fem år. De flesta dåliga saker som händer oss är helt oväsentliga om fem år. Är det inte viktigt om fem år – ge det max fem minuter av din tid.

2.       Byt känsla. Träna på att byta känsla i tid och otid bara för att känna efter hur du ska göra. Om du instinktivt blir arg för något, testa och känn något annat. Detta för att du ska bli medveten om att Du har alltid val.

3.       Gör misstagen till läxor. Samhället har lärt dig att inte göra misstag. Du tror att du inte får göra fel.  Träna på att tänka tvärt om. Se vad som händer när de bästa lektionerna i livet kommer från misstag. Att skapa en miljö, ett samhälle eller en personlighet som aldrig gör fel eller misstag skapar prestationskrav som skapar stress och det skapar prestationskrav som skapar stress. Tillslut gör du ingenting eller går in i väggen. Det skapar ett samhälle byggt på rädslor.

4.       Träna tacksamhet. Vi människor upplever tacksamhet i sorg och bedrövelser. Idag ska du träna på tacksamhet innan du får cancerbeskedet, uppsägningen från jobbet eller får beskedet om att någon gått vidare. Se redan idag hur lyckligt lottad du är. Tacksamhet är den bästa motivationen för dig och för attraktionslagen.  Bildresultat för mental training

5.       Lev mer medvetet. Ställ frågor till dig själv om hur du är. Fråga dina vänner hur de uppfattar dig. Fråga dig själv om det andra tycker är sant, för dig.  När du blir medveten om dina val skapar du kärleksfull kontroll. Att sakta ner och förenkla dina beslut.

6.       Le mer. Ta reda på vad som muntrar upp dig när allt är skit. Förbered den tankeuttryckningen så du kan plocka fram den när upplever att det är skit och inte vill stanna där för länge.

7.       Jämför dig själv mera. Men bara med din tidigare version – aldrig med någon annan

8.       Släpp taget. Det som har hänt har hänt. Allt är historia, som betyder något. Men bygg ditt liv nu och framåt. Släpp det som inte finns längre.

9.       Snacka med änglarna – eller din spegelbild. Snacka och lyssna hur du låter. Reflektera om det är så du vill låta. Uttrycker du oro, orättvisa, skuld, skam, rädsla eller uttrycker du en längtan, tillit, hopp och kärlek till dig själv och din omgivning. Träna på att snacka med någon som inte stör med högljudda svar.

Vad är attityd

En attityd är en inställning till något eller någon. Till skillnad från din personlighet är dina attityder till stor del inlärda och påverkar alltså en stor del av ditt liv. Du kan själv påverka och förändra din attityd. Gör du det förändrar du din värld, din omvärld och din attraktionsförmåga. Attityder är övertygelser och har en känslomässig dimension. Din attityd får dig ofta att agera på ett visst sätt.

Bildresultat för what is attitude

Du kan ha attityder mot andra människor, grupper, organisationer, saker, situationer, händelser.  Säger jag politiker får du säkert en attityd och nämner jag champagne och solsemester kommer en annan. Bli medveten om du agerar som du vill mot personer, grupper och händelser. Att vilja vara en kärleksfull person, kräver en tränad attityd om jag exempelvis skriver Donald Trump. Träna dig fram och du kommer snart attrahera mera av det du vill ha genom din attityd. Testa bara att se hur du känner om jag säger att du ska få bruna böner och fläsk till fredagsmyset. Vilka känslor utlöstes?

Det är här du kan göra dina stora förändringar. Attityden är avgöranden energikälla för att smitta och attrahera det du vill. Så lär känna dina värderingar, ditt är och din attityd och snart kan du träna fullt ut mot attraktionslagens enklaste form, ditt högre syfte här på jorden.

ByButeo flyger medvetet, klarsynt och harmoniskt.

//Rebecka

Vill du träna mer, vi har nu träningsprogrammet FULL HAND tillgängligt på webben. Du tränar i 4 månader och har tillgång till en coach i fyra timmar. Investeringskostnad 3 300 kr/månad i tre månader. Normalpris 14 000 kronor, nu totalt 9 900 kr  Vill du veta mer kontakta rebecka(at)bybuteo.se eller ring 0708 18 87 00

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *