Träna på att öppna och stänga dina chakran – Dag 13

Bildresultat för meditation energy flow

Dags att ta död på myten om att du blir känslokall när du stänger dina chakran. Tvärtom, det kan bli lättare för dig att möta människor om du stänger ner chakran. Du påverkas inte av känslorna människorna du möter bär på och du får möjlighet att tänka klarare. Nu kör vi #10minuteri21dagar.

På min resa har jag märkt att jag fått träna på detta och numera går det på någon sorts automatik. Jag upplever att jag behöver stänga mina chakran oftare än jag öppnar dem.  Det viktigaste är nämligen att stänga chakrana omedelbart efter du är klar med ditt mediala arbete. Dels för att du inte ska ta upp andras energier så du mår dåligt efter ett möte. Men dels för att du ska undvika att att den nyfikna andevärlden jobbar med dig 24 timmar om dygnet.

Allt eftersom du tränar på att öppna och stänga kommer du märka skillnad. I början kanske du inte märker någon skillnad, men träna och du kommer snart känna och förstå hur det öppnas och stängs. Stäng dina chakran ofta.  Vi tränar meditation och arbetar med utmaningen #10minuteri21dagar – detta är dag 13

DAGENS TEMA: Chakran

Relaterad bild
Det finns olika sätt att stänga och öppna dina chakran. Det vanligaste är nog att du visualiserar en lotusblomma, näckros eller tulpan som antingen är stängd eller öppen. Blomman du visualiserar har samma färg som chakrat du vill öppna eller stänga. Stäng ett blad i taget. I stället för blomma kan du föreställa dig en dörr eller ett lock.

När du stänger dina chakran börjar du uppifrån och går nedåt. Från kronchakrat till baschakrat. När du öppnar dina chakran gör du tvärtom och börjar nedifrån och går uppåt. Från baschakrat och upp till kronchakrat. OBS! Det är viktigt att träna på visualiseringen. För att arbeta med att öppna och stänga chakran är visualisering. Var bestämd och trovärdig i det öppna och stängda.

Att var öppen kan innebära att du är lite mer känslig och mottaglig. Träffar du någon som mår dåligt kan du ta på dig den energin. Var noga med att stänga. Särskilt om du är så otränad i att stänga och öppnar dig per automatik. När du är öppen är du känsligare och har lättare att bli ledsen, ta åt dig, överreagera och göra feltolkningar i vad andra egentligen menar. KOM IHÅG!  Det är inte farligt att vara öppen kan däremot vara lite utmattande att gå omkring o känna en massa hela tiden. Våga välja dina tillfällen.

MEDITATIONER

Bildresultat för meditation energy flow

Idag ska meditationerna handla om chakran. Välj den som du känner för. Nedan ser du fyra (!)  meditationstips från erkända meditatörer på Youtube. De är guidade meditationer och du får även möjligheten att välja en som är längre än 10 minuter.  Du väljer den du finner behaglig, prova dig fram. Vill du söka efter någon annan så gör du givetvis det! Så på med hörlurarna och kom in i meditationens lugna flöde.

Balansera dina chakran – Dag 13 En ca 16 minuter balansering av dina chakran

Chakra Healing and Balancing – Dag 13 Jason Stephenson guidar dig  i att balansera dina chakran.

Rena dina chakran – Dag 13 Lisa Beachy tar dig igenom en ”rengöring” av dina chakran

Grunda och balansera dina chakran – Dag 13 Grunda dina energier och öka din intuition

OBS! Mer tid är inte alltid bättre eller att du är duktigare. Det är bara mer tid. 

Varmt lycka till! Kommentera gärna och taggar du din meditation på något socialt media så är det hashtaggen #10minuteri21dagar som gäller. Sprid budskapet, dina vänner kan hoppa på tåget när som helst.

ByButeo flyger medvetet, klarsynt och harmoniskt

//Rebecka

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *